El cable car no és només un mitjà de transport sinó un gran entreteniment en si mateix. Aquesta espècie de tramvia ofereix l'opció de recórrer la ciutat a l'interior d'un compartiment amb finestres de vidre o en la seva part exterior (en ocasions, penjat del vagó).
Una espècie en extinció. Els primers tramvies de Sant Francisco eren arrossegats per cavalls que amb prou feines aconseguien escalar els forts pendents de la ciutat. L'any 1873 es va provar el primer tramvia elèctric de la ciutat.
Podríem considerar al cable car com un supervivent d'una altra època. Aquest mitjà de transport va ser a punt de desaparèixer en 1947 però una ciutadania enfuriada es va oposar rotundament al fet que ho retiressin. En 1964 el sistema de cable car va ser declarat Patrimoni Històric Nacional.
La causa de la seva gairebé extinció van ser les elevades despeses de manteniment. Clar exemple d'això és que, cada dos o tres mesos, és necessari canviar els cables que fan funcionar el sistema, la qual cosa suposa uns 20.000$ per cable.
Línies
El cable car té 3 rutes que cobreixen algunes de les zones més interessants de Sant Francisco: el districte financer, Nob Hill, Chinatown, North Beach, Russian Hill o Fisherman’sWharf.
Powell-Hyde: Surt de Market i Powell, pansa per Union Square, el Museu del Cable Car, Nob Hill, Russian Hill, Lombard Street i acaba a la plaça Ghirardelli.
Powell-Mason: Surt des de Market i Powell, i circula per North Beach per acabar el seu trajecte prop de Fisherman’s Wharf.
Califòrnia Street: Recorre el districte financer, Chinatown i Nob Hill.